Ručni mjenjač je sve rjeđa pojava. Danas postoji samo 29 novih automobila koji se još uvijek mogu kupiti s ručnim mjenjačem. Porsche prodaje dva takva modela – 718 i 911. Dok budućnost ne izgleda svijetlo za model 718 s motorom u sredini, koji bi trebao postati potpuno električan kasnije ove godine, model 911 će, barem prema riječima šefa Porsche GT odjela Andreasa Preuningera, još dugo imati barem jednu verziju s ‘manuelcem’.
“Iz moje osobne perspektive, uvijek mi je bilo izuzetno važno da imamo ručni mjenjač,” rekao je Preuninger za Motor1 prilikom predstavljanja modela 911 GT3 u Valenciji, Španjolska. “Ručni mjenjač preferiram u vozačkom automobilu,” dodao je. “Ne smeta mi mijenjati brzine čak ni na stazi, iako znam da je PDK brži.”
Ova izjava dolazi samo tri tjedna nakon što je Porsche objavio da ukida opciju ručnog mjenjača za model 911 Carrera S, ostavljajući GT3 i isključivo ručni Carrera T kao posljednje modele s tri pedale u ponudi.

Osvježeni GT3 za 2025. sada je jedini Porsche u kojem kupci mogu birati između ručnog mjenjača i PDK automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. U SAD-u su kupci podjednako podijeljeni – 46 posto njih odabire ručni mjenjač na standardnom GT3, dok 75 posto bira ručni mjenjač na modelu Touring bez stražnjeg krila.
“Mislim da je uvijek dobro imati izbor, a još kod modela 991 mi je bilo važno vratiti ručni mjenjač, što smo i napravili s modelom 911 R,” rekao je Preuninger za Motor1. “Model 911 R je, više-manje, bio razvojni projekt za mjenjač koji koristimo i danas.”
No, s obzirom na to da automatski mjenjači s dvostrukom spojkom postaju sve učinkovitiji, neki strahuju da bi ručni mjenjač mogao u potpunosti nestati zbog ekoloških regulativa. Preuninger, koji vodi Porscheov GT odjel od 2000. godine, ne slaže se s tim, piše Motor1.com.

“[Ručni mjenjač] je lakši, što doprinosi manjoj potrošnji i nižim emisijama, a usto omogućuje više snage na kotačima jer unutarnji otpor ručnog mjenjača znatno je manji nego kod PDK-a,” rekao je za Motor1. “Nema hidrauličnog sustava koji troši energiju za rad spojke. Nema dvije spojke koje rade u uljnoj kupelji i stvaraju dodatni otpor.”
“U stvarnom svijetu, automobil s ručnim mjenjačem troši manje goriva i time ispušta manje emisija od PDK-a,” dodao je Preuninger. “To je činjenica.”
Čini se da ručni mjenjač ostaje dio GT3 modela, baš kao i atmosferski šestocilindrični bokser motor visokih okretaja. Motor poput ovog teško nalazi svoje mjesto u svijetu modernih ekoloških normi, pa je Porsche morao u ispušni sustav ugraditi čak četiri katalizatora kako bi ga zadržao. Da bi i dalje razvijao 502 konjske snage, inženjeri su dodali nove bregaste osovine, drugačije usisne leptire i još nekoliko manjih dorada. Prema Preuningeru, vrijedan trud.

“[Ručni mjenjač], u kombinaciji s motorom koji se vrti do 9.000 okretaja u minuti, donosi nevjerojatno puno zabave,” rekao je za Motor1. “Mislim da smo s ovim automobilom u industriji zabave. Ovo nije samo prijevozno sredstvo. Cilj nam je izmamiti osmijehe.”/HMS/