Foto: Audi, Mercedes-Benz (Ilustracija)

Studija potvrdila: Plug-in hibridi zagađuju pet puta više od službenih podataka

Zeleni imidž plug-in hibridnih vozila ozbiljno je narušen najnovijom studijom organizacije Transport & Environment (T&E), koja baca novo svjetlo na njihovu stvarnu ekološku učinkovitost. Ono što se donedavno smatralo idealnim prijelazom s motora s unutarnjim izgaranjem na potpunu elektrifikaciju, sada se pod povećalom stvarne upotrebe pokazuje znatno manje “zelenim” rješenjem.

Stvarnost na cesti

Godinama su plug-in hibridi (PHEV) promovirani kao savršen kompromis – omogućuju vožnju na struju za kraće relacije uz punjenje kod kuće, dok za duža putovanja koriste benzinski motor. Noviji modeli mogu prijeći i do 113 kilometara isključivo na električni pogon, a vjerojatno će ostati u prodaji i nakon europske zabrane motora s unutarnjim izgaranjem 2035. godine.

Međutim, istraživanje je pokazalo da mnogi vlasnici rijetko ili nikada ne pune svoja vozila, već se oslanjaju isključivo na benzin. Čak i kada su napunjeni, hibridi se brzo prebacuju na benzinski motor pri umjerenom ubrzanju, na uzbrdicama ili po hladnijem vremenu, što znači da električni sustav obavlja znatno manje posla nego što su regulatori pretpostavljali.

Brojke koje se ne poklapaju

Prema testiranju 800.000 automobila koje je proveo T&E, plug-in hibridi u svakodnevnoj vožnji Europom ispuštaju gotovo pet puta više CO2 nego što sugeriraju službeni podaci. Jaz između deklariranih i stvarnih emisija sve je veći. Dok je T&E 2021. godine zabilježio stvarne emisije od 134 g/km u usporedbi sa službenih 38 g/km, najnovija studija pokazuje da proizvođači sada tvrde prosjek od samo 28 g/km, dok testiranja u stvarnim uvjetima pokazuju čak 139 g/km.

Za potrošače to znači veće račune za gorivo i veći ugljični otisak. T&E procjenjuje da bi obitelji mogle plaćati i do 500 eura više godišnje za gorivo nego što su očekivale. Istovremeno, proizvođači su, oslanjajući se na optimistične podatke, vjerojatno izbjegli plaćanje milijardi eura potencijalnih kazni.

Postupno postrožavanje pravila

Regulatori su svjesni problema te postupno uvode stroža pravila koja smanjuju takozvani “faktor korisnosti” – vrijeme za koje se pretpostavlja da PHEV vozi u električnom načinu rada. Prema trenutnim pravilima, očekuje se da PHEV s dometom od 60 km vozi na struju više od 80 posto vremena.

Taj postotak smanjit će se na 54 posto za 2025. i 2026. godinu, te na 34 posto za 2027. i 2028. godinu. Unatoč tome, T&E upozorava da će čak i nakon primjene novih pravila i dalje postojati razlika od 18 posto između deklariranih i stvarnih emisija CO2./HMS/

Preporučeno:

Podijeli:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

BiH

Lokalno

Svijet

Sport

Kultura

Magazin

Crna kronika

Zdravlje