Hrvatski Medijski Servis

POGLEDAJTE KAKO NAPREDUJU RADOVI Za dva mjeseca završetak prvog djela južne mostarske obilaznice

Za dva mjeseca trebala bi biti završena izgradnja prve faze južne mostarske obilaznice, od Međina do Miljkovića, odnosno do ceste Mostar- Čitluk, gdje će e nalaziti kružni tok, javlja Hrvatski Medijski Servis.

Radovi na dionici ove ceste u punom su jeku, što pokazuje i video “Cesta FBiH” investitora projekta. Trenutno se izvode radovi na izgradnji gornjeg stroja ceste; uređenje škrapi, usjeka i nasipa, ugradnja tampona, izrada rigola i jaraka, nakon čega će uslijediti izgradnja kružne raskrsnice u mjestu Varda, potom asfaltiranje i ugradnja prometno-tehničke opreme i signalizacije.

Izvođač radova je konzorcij kojeg čine grudski “Putovi” i “HP Investing” iz Mostara, a vrijednost ugovorenog posla je 5,3 milijuna KM. Podsjetimo, dvije hercegovačke tvrtke potpisale su sredinom prosinca prošle godine ugovor, kojim su se obvezale izgraditi dionicu ceste Miljkovići- Varda u roku od 6 mjeseci. Izgradnja južne mostarske zaobilaznice dio je Programa modernizacije cesta u FBiH kojeg, uz ostale kreditira i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

Nakon završetka prve faze, planiran je nastavak gradnje južne obilaznice oko Mostara od Miljkovića, odnosno Varde do Rodoča i dalje do spoja s magistralnom cestom M- 17. Ta dionica znatno je skuplja, ali i zahtjevnija, jer predviđa izgradnju tunela, vijadukata i nadvožnjaka.

Radovi na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na magistralnu cestu M17, procjenjuje se, koštat će 14,45 milijuna eura, a izgradnja će, prema procjenama trajati godinu i pol dana.

Ova dionica podijeljena je u tri poddionice. Prva poddionica Dl duga je 2,2 km, uključuje izgradnju podvožnjaka “Varda” (30 m) i vijadukta “Marijanovića Draga” (200 m).

Druga poddionica (D2) duga je 3,1 km, uključuje tunele “Novi” (900 m), pokriveni tunel “Privorac” (180 m) i vijadukt “Rodoč” (168 m).

Treća poddionica (D3) duga je 2,9 km. U ovu poddionicu spadaju podvožnjaci “Bulevar” (95 m) i “Aluminij” (31 m), most “Avijatičarski 2” (133 m) te nadvožnjak “M17” (150 m), kao i nadvožnjak iznad željezničke pruge dužine 30 m.

Na poddionici D3 nalaze se čvor “Mostar” na križanju s Bulevarom i čvor “M17” na križanju s cestom M17.

Na ovom potezu predviđena je izgradnja četverotračne ceste koja će riješiti gužve na ulazu u Mostar”, navode iz federalnog Ministarstva prometa i veza.

Izgradnjom južne mostarske zaobilaznice promet teretnih vozila iz pravca zapadne Hercegovine i prema zapadnoj Hercegovini izmjestit će se izvan grada./HMS/

About the Author
NAPOMENA: Komentari kojima se krši Etički kodeks Vijeća za tisak, koji sadrže uvrijedljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.

Komentirajte