Nizozemci žele izbaciti električne automobile iz svojih gradova, električna mreža je na rubu kolapsa

Električni automobili postaju ozbiljan problem u zemlji tulipana. Nizozemska, jedna od najpredanijih europskih zemalja s nultom emisijom, već pati od značajnih problema u visokonaponskoj i niskonaponskoj mreži sa stalnim nestancima struje.

Europska unija odlučno je rekla ne automobilima koji ispuštaju CO2 od 2035. godine, ulažući sve u elektromobilnost. Danas, kada se građani EU suočavaju sa stvarnim problemima kada su u pitanju baterijska vozila, slika o njima se mijenja. Mnogi već žale i smatraju da dani automobila sa SUS motorima nisu do kraja odbrojani, piše Klix.

Punjenje na javnim punjačima veliki je problem

Električni automobili već postaju veliki problem u nekim europskim zemljama. U Nizozemskoj je ovaj problem postao toliko izražen da kućanstva dovodi u ozbiljne probleme.

Mreža visokog napona ne može podnijeti veću potrošnju od trenutne, a niskonaponska čak i manju, što uzrokuje stalne nestanke struje u četiri glavna grada zemlje tulipana. Stanovnici Utrechta, Rotterdama, Amsterdama i Haaga izrazito su nezadovoljni situacijom u kojoj se nalaze. Neki gradovi u Njemačkoj imaju slično iskustvo.

Tvrtka Stedin najveći je operater nizozemske električne mreže i već je upozorila vladu da je situacija neodrživa. To je posebno pogoršano u Utrechtu, gdje su otkrili da je potražnja za električnom energijom veća od kapaciteta mreže.

O tome ovise tisuće domova, a u politici zelene tranzicije i poskupljenju ruskog plina država je poticala građane da plinske instalacije zamijene električnim i toplinskim pumpama. Sada kada je mreža preopterećena, jer je energetska infrastruktura nedostatna za sve veći broj potrošača, svi se češkaju po glavi i pozivaju na povratak običnih automobila.
Obični automobili bili su nepoželjni u gradovima

Osim toga, velika većina vlasnika električnih automobila puni svoje automobile na javnim punionicama kada odu s posla. To se događa navečer između 17:00 i 20:00 sati. Mrežni operater upozorio je Vladu da bi za izbjegavanje prakse zamračenja bilo potrebno ugraditi više od 54.000 električnih transformatora i postaviti više od 100.000 kilometara novih instalacija, što je materijalno nemoguće u kratkom roku, osim što ne rješava situaciju dugoročno kada na cestama bude još više električnih vozila.

Stručnjaci zaključuju da ako danas u Nizozemskoj postoji gotovo 450.000 električnih i elektrificiranih automobila, što uzrokuje zagušenja na mreži, onda će se 2035. godine, kada prestane proizvodnja automobila sa SUS motorima, dogoditi prava katastrofa.

Lot van Hooijdonk, jedan od odgovornih u Gradskom vijeću Utrechta, razmatra mogućnost gašenja punjača od četiri popodne do devet navečer, čak i neproporcionalno povećanje cijene punjenja u tom razdoblju kako bi korisnike odvratio od punjenje, čime se osigurava normalna opskrba električnom energijom za milijun i pol domova. Nizozemci ozbiljno razmišljaju o zabrani pristupa električnim vozilima u centru grada, iako su tamo nepoželjni samo automobili sa SUS motorima.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

Najnovije

spot_img