Hrvatski Medijski Servis
IZ MINUTE U MINUTU

MUČI VAS NESANICA? Ove pogreške mogući su uzroci

Dobre navike spavanja, otkrili su znanstvenici, mogu vas održati vitkim, poboljšati vam mentalno stanje i smanjiti vam rizik od kroničnih bolesti kao što su srčane bolesti i rak. Količina vremena koje provodimo u krevetu je važna, ali dobre navike spavanja ključne su za kvalitetan san. U nastavku donosimo savjete što trebate izbjegavati, a što činiti da biste iskoristili noć za najbolji odmor.

Pogrešno je mišljenje da su problemi sa spavanjem normalan dio starenja. S 40 ili 60 godina trebate isto onoliko sna koliko vam je bilo potrebno u dvadesetim godinama, piše Tportal.

Jedna od negativnih praksi sve većeg broja ljudi jest spavanje manje od sedam sati. Odrasle osobe, čak i starije, trebaju od sedam do devet sati sna. Manje sna od toga znanstvenici povezuju s povećanim rizikom od depresije, povećanjem tjelesne težine, pa čak i automobilskim nesrećama.

Stručnjaci savjetuju i izbjegavanje gledanja u ekran sat vremena prije spavanja jer plava svjetlost koja se emitira ometa prirodni cirkadijalni ritam koji vam govori kad je vrijeme za san.

Konzumiranje alkohola neposredno pred odlazak na spavanje otežat će kvalitetan odmor jer alkohol skraćuje duboki san (REM faza), zbog čega spavanje neće biti dovoljno okrepljujuće.

Glasno hrkanje može biti znak ozbiljnog zdravstvenog problema, ali mnogi ga ignoriraju. Opstruktivna apneja tijekom spavanja zaustavlja disanje u snu sve dok se mozak ne trzne i probudi vas kako biste nastavili disati. Prekidi disanja mogu se dogoditi nebrojeno puta tijekom noći, a osim što je to iscrpljujuće, povezuje se s visokim krvnim tlakom i drugim zdravstvenim problemima. Imate li i najmanju sumnju da imate apneju za vrijeme spavanja, razgovarajte o tome sa svojim liječnikom.

Nadalje, znanstvenici savjetuju izbjegavanje konzumiranja tableta za spavanje, odlazak na spavanje s punim želucem, naglašavaju potrebu redovitog pranja i mijenjanja jastuka i posteljine te naglašavaju kako treba izbjegavati prekasno prepuštanje popodnevnom drijemežu.

Čovjekovi najčešći ljubimci s kojima rado dijele krevet, psi i mačke, spavaju nemirno i svoj nemir prenose na onoga s kim dijele postelju. Studija Centra za poremećaje spavanja klinike Mayo pokazala je da čak 53 posto ljudi koji spavaju s kućnim ljubimcima ima probleme s odmorom i narušene obrasce spavanja. Stoga stručnjaci savjetuju izbjegavanje i ovakve prakse.

Preporuka stručnjaka jest, ako ste nemirni i ne možete zaspati, da izađete iz kreveta nakon 20 minuta. Pokušajte s nekom aktivnošću koja vas smiruje, poput čitanja knjige (papirnate, nikako s digitalnih zaslona) ili slušanja glazbe dok ne postanete pospani./HMS/

About the Author
NAPOMENA: Komentari kojima se krši Etički kodeks Vijeća za tisak, koji sadrže uvrijedljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.

Komentirajte