Hrvatski Medijski Servis
IZ MINUTE U MINUTU

KONFERENCIJA U ZAGREBU “Uloženi euro tijekom sajma tvrtkama nosi povrat od dva eura”

Povodom obilježavanja 110. obljetnice Zagrebačkog velesajma i Međunarodnog dana sajamske industrije – Global Exhibitions Day, Zagrebački velesajam organizirao je međunarodnu konferenciju: Sajamska industrija- Disruptor or Disruptee, javlja Hrvatski Medijski Servis.

Konferencija je pokušala dati odgovore na neke od aktualnih pitanja moderne sajamske industrije, a među njima kako razotkriti utjecaj sajmova i evenata u novoj poslovnoj stvarnosti međupovezanih ekonomija, na koji način iskoristiti potencijal sajamske industrije kao izvozne, investicijske i komunikacijske platforme u realnoj i virtualnoj areni te dati putokaz kako podijeliti novo znanje i uvide o transformaciji industrije u doba digitalizacije i osvijestiti ulogu sajamske industrije u brendiranju destinacije i multiplikativnim razvojnim efektima.

Konferenciju je moderirao Željko Kardum. U pozdravnim govorima obratili su se dr.sc. Dina Tomšić, direktorica Zagrebačkog velesajma, Ana Mandac, pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, a Konferenciju je otvorio Milan Bandić, gradonačelnik Grada Zagreba.
Plenarno predavanje – Study on the global exhibition industry & the evolution of exhibitions – održao je Nick Dugdale-Moore, Regional Manager – Europe, UFI
Konferencija je organizirana kroz tri panela :
1. SAJAMSKA INDUSTRIJA KAO IZVOZNA, INVESTICIJSKA I KOMUNIKACIJSKA PLATFORMA HRVATSKOG GOSPODARSTVA,
2. SAJAMSKA INDUSTRIJA – DISRUPTOR OR DISRUPTEE?
3. SAJMOVI KAO ODRŽIVI TURISTIČKI PROIZVOD I BREND AMBASADORI.

Uvodničari panela bili su dr.sc. Tomislav Radoš, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za industriju i energetiku i prof.dr.sc. Božo Skoko.

Panelisti ova tri panela bili su uglednici gospodarskog, sajamskog i komorskog sektora zemalja u regijidoc.dr.sc. Olivera Majić, zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Ana Mandac, pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, Nick Dugdale-Moore, Regional Manager – Europe, UFI,dr.sc. Dina Tomšić, direktorica Zagrebačkog velesajma, Franc Pangerl, predsjednik Upravnog odbora Celjski sejem,doc.dr.sc. Marko Šantić, predsjednik Gospodarske komore Federacije Bosne i Hercegovine, Mirjana Resner, voditeljica Odjela za sajmove i poslovne prezentacije Hrvatske turističke zajednice, Zoran Kasum, direktor Hotel & Destination Consulting, mr.sc. Alen Vukašinović, direktor Osječkog Sajma;, Bogdan Šarić, direktor sajamskih projekata, Sajam Split, Bojan Mijok, direktor sajma Viroexpo, Mladen Staroveški, direktor Službe za sajmove i događanja, Zagrebački velesajam, Darko Buković, osnivač i glavni urednik Poslovni FM.

Mnogi slučajevi diljem svijeta pokazali su da se javna ulaganja u sajamske prostore i odgovarajuću infrastrukturu isplate, a najbolji su primjer njemački sajmovi, koji su u vlasništvu gradova i pokrajina. Njemačke primjere jačeg ulaganja u sajamsku infrastrukturu slijede nova ulaganja u Kini i Aziji.

Europske institucije otvorene su za jaču suradnju sa svjetskom i europskom sajamskom industrijom. Prepoznate su prednosti tradicionalnih sajmova nad digitalnim poslovnim kontaktima uz uvijet da tehnološki napredak i digitalizacija moraju biti korišteni u pripremi i organizaciji sajamskih manifestacija.

Neke od prednosti na koje su panelisti ukazali su i kontakt licem u lice (engl. face-to-face, F2F), dobra marketinška prilika za promidžbu poslovnih mogućnosti, posebice za mala i srednja poduzeća, privlačenje raznih ‘influencera’ pojedinih industrija, mogućnost razmjene znanja i iskustava s drugim ključnim igračima industrije, upoznavanje s glavnim trendovima i inovacijama u kratkom vremenu, otvaranje novih tržišta i internacionalizacija poslovanja te velik povrat investicije (procjenjuje se da svaki uloženi euro tijekom sajma tvrtkama nosi povrat od dva eura, a dugoročno osam)./HMS/

About the Author
NAPOMENA: Komentari kojima se krši Etički kodeks Vijeća za tisak, koji sadrže uvrijedljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.

Komentirajte