Japanci će napraviti prvi brod na pelet

Skupina japanskih tvrtki udružila je snage kako bi proizvela prvi brod koji će koristiti biomasu kao gorivo, kao i tehnologiju za njegovo napajanje. Na ovaj način pokušava se podržati inicijativa za održivi promet.

Japanske brodarske tvrtke NYK Line, NYK Bulk & Projects Carriers i Tsuneishi Shipbuilding udružile su se s britanskom tvrtkom za obnovljivu energiju Drax Group na projektu koji ima za cilj razviti biobrod do kraja desetljeća. U sklopu sporazuma proučavat će se kako stvoriti novu prometnu tehnologiju, pogon koji će kao gorivo koristiti biomasu. Također će se istražiti načini smanjenja troškova goriva i emisija povezanih s transportom biomase korištenjem dodatne obnovljive tehnologije.

Ovaj dogovor slijedi promjenu paradigme u Japanu prema “zelenijim” izvorima energije. Japan prelazi s proizvodnje električne energije iz fosilnih goriva na niskougljične i obnovljive izvore, a potreba zemlje za peletima od biomase, uglavnom proizvedenim od pilanskih i šumskih ostataka, raste. Pelet se dobiva uglavnom iz Sjeverne Amerike.

Drax proizvodi pelete od biomase u Kanadi i južnom SAD-u, te ih već duže vrijeme isporučuje u Japan preko NBP-a. Prema tvrtki, ključni korak prema postizanju neto nule je korištenje biomase, što je opcija obnovljive energije s niskim udjelom ugljika iz održivih izvora.

Održiva biomasa može mnogo doprinijeti očuvanju zdravlja šuma. Dobro gospodarene šume mogu učinkovito uhvatiti i pohraniti atmosferski CO2. Drax ima za cilj biti negativan ugljik do 2030., a dekarbonizacija njegova opskrbnog lanca ključna je za postizanje tog cilja. Manji bulkeri ili brodovi za rasuti teret koji trenutno prevoze ovaj pelet diljem svijeta imaju ograničene spremnike goriva, što im otežava prelazak na goriva s nižim emisijama kao što je amonijak. Spomenuta suradnja ima za cilj razviti novu tehnologiju brodskog transporta, brodsko postrojenje za biomasu koja će ga pokretati.

Postrojenje na biomasu koristilo bi rasplinjač za spaljivanje biomase na visokim temperaturama, proizvodeći plinove kao što su ugljični monoksid, vodik i metan. Ti bi se plinovi zatim koristili za napajanje generatora, koji bi napajao biobrod i zadovoljio neke unutarnje energetske potrebe, piše Klix.

Tvrtke tvrde da bi ugradnja pogona na biomasu mogla smanjiti emisije ugljika biobrodova za 22 posto u usporedbi s korištenjem fosilnih goriva. Nakon proučavanja postrojenja za gorivo na biomasu i sustava rasplinjača, tvrtke su odlučile nastaviti sa studijom izvedivosti za razvoj prvog broda sa super niskim emisijama, koji bi koristio pelete.

Bude li ovaj projekt uspješan, brod će biti izgrađen do kraja 2029. godine./HMS/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

Najnovije

spot_img