Foto: Maserati, Alfa Romeo

Idu li Alfa Romeo i Maserati u prodaju?

Stellantisovi problemi nastavili su se i u ovoj godini.

Globalno prisutan koncern posljednjih se godina suočava s ozbiljnim izazovima, posebno kad su u pitanju Alfa Romeo, Maserati i jednim dijelom otpisana Lancia. Nakon značajnog pada prodaje i prihoda tijekom 2024. godine, što je dovelo do ostavke bivšeg izvršnog direktora Carlosa Tavaresa, kompanija se sada suočava s dodatnim pritiscima zbog visokih carina koje je uvela Trumpova administracija.

Ove carine od najmanje 25% na uvoz u Sjedinjene Države posebno pogađaju Alfa Romeo i Maserati, čiji se svi modeli proizvode izvan SAD-a. Kako bi našao optimalno rješenje, Stellantis je angažirao konzultantsku tvrtku McKinsey & Co. Glasnogovornik kompanije izjavio je za Automotive News Europe da je McKinsey zatražen da “pruži svoje mišljenje” o Alfa Romeu i Maseratiju, ali nije ponudio dodatne detalje.

“Od McKinseyja je zatraženo da iznese svoja razmatranja u vezi s nedavno najavljenim američkim carinama za Alfa Romeo i Maserati”, odgovorio je glasnogovornik Stellantisa za Motor1.

Tijekom prošle godine Alfa Romeo je u SAD-u prodao samo 8865 vozila i ostvario pad od čak 19% u odnosu na prethodnu godinu. Situacija je još gora za Maserati, koji je globalno prodao tek 11.300 automobila, od čega samo 4819 u SAD-u.

Zabrinjavajući rezultati potaknuli su Stellantis na razmatranje svih opcija, uključujući moguće partnerstvo s drugim kompanijama ili čak prodaju ovih brendova. Automotive News Europe izvještava o mogućim suradnjama s azijskim proizvođačima automobila, što sugerira interes kineskih kupaca za ove talijanske brendove.

Podsjetimo, Alfa Romeo nastavlja s razvojem novih modela. Sljedeće generacije modela Stelvio i Giulia su u razvoju iako se očekuje da će na tržište stići tek 2027. godine. S druge strane, Maserati je imao planove za elektrifikaciju, ali promjene na tržištu dovele su do otkazivanja električne verzije modela MC20.

Nije tajna da Alfi i Maseratiju ne ide najbolje, pa je pravo pitanje bi li im išlo bolje da njima upravlja kineska, korejska ili čak japanska tvrtka./HMS/

Preporučeno:

Podijeli:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

BiH

Lokalno

Svijet

Sport

Kultura

Magazin

Crna kronika

Zdravlje