Foto: Audi

Audi otkrio izgled novog F1 bolid. Cilj je odmah biti na tronu

Svega 115 dana uoči svog debija u Formuli 1, Audi je predstavio konceptni bolid R26 i otkrio dizajn s kojim ulazi u najprestižnije automobilističko natjecanje. Njemački proizvođač ima visoke ambicije – od 2030. godine žele se boriti za naslov svjetskog prvaka.

Marka s četiri prstena u Münchenu je pokazala koncept boja i dizajna svog novog bolida. Pomalo iznenađujuće, prednji dio je titan-srebrne boje, što podsjeća na legendarne “Srebrne strijele”, dok je stražnji dio u kombinaciji karbonsko-crne i Audijeve crvene boje. “Ulaskom u kraljevsku klasu motosporta, Audi daje jasnu, ambicioznu izjavu”, rekao je izvršni direktor Audija Gernot Döllner. “To je sljedeće poglavlje u restrukturiranju tvrtke. Formula 1 bit će katalizator za transformaciju prema vitkijem, bržem i inovativnijem Audiju.”

Uprava Audija poslala je i borbenu poruku konkurenciji: “Ne ulazimo u Formulu 1 samo da bismo sudjelovali. Želimo pobijediti. Istovremeno znamo: Vrhunski tim u Formuli 1 ne postaje se preko noći. To zahtijeva vrijeme, izdržljivost i neumorno preispitivanje statusa quo. Od 2030. godine želimo se boriti za naslov svjetskog prvaka.”

Strateški projekt za Audi

Ulazak u Formulu 1 za Audi je strateški projekt od ključne važnosti. Zahvaljujući ograničenju proračuna na 215 milijuna američkih dolara, financijski rizici su pod kontrolom, dok globalni doseg natjecanja s preko 820 milijuna obožavatelja nudi ogromnu marketinšku moć.

“Implementiramo jedinstven dizajnerski jezik koji objedinjuje sve aspekte naše tvrtke”, izjavio je glavni kreativni direktor Audija Massimo Frascella. “Time projekt Formule 1 postaje predvodnik novog identiteta marke, koji će se u budućnosti primjenjivati kako u F1 timu, tako i u Audiju općenito.”

Jaka postava na stazi i izvan nje

Već su poznati i ključni partneri: proizvođač sportske opreme Adidas, dobavljač goriva i maziva BP te Revolut. Audi je postavio i sportske temelje – vozački par činit će iskusni veteran Nico Hülkenberg i mlada nada Gabriel Bortoleto. Na čelu tima i cijelog projekta su bivši šef Ferrarija Mattia Binotto i bivši menadžer Red Bulla Jonathan Wheatley, koji će izravno odgovarati Döllneru.

Audijev motor razvija se u Neuburgu

Audi još od 2022. godine radi na vlastitoj pogonskoj jedinici. Ona kombinira 1,6-litreni V6 turbo motor s električnim motorom koji je trostruko jači od dosadašnjih, a pokretat će je održiva e-goriva. Uz to dolazi i novi mjenjač iz vlastitog razvoja. Izgradnja šasije i vođenje trkaćih operacija povjereni su bivšoj Sauberovoj momčadi u Hinwilu, dok se u engleskom Bicesteru nalazi dodatni tehnički ured.

Ovakva postava i novi dizajn pokazuju da Audi ponovno daje puni gas u motosportu, pretvarajući kraljevsku klasu u laboratorij za testiranje i izlog za razvoj serijskih modela.

“Povijest Audija u Formuli 1 tek počinje, ali motosport je oduvijek bio dio našeg DNK-a”, naglasio je izvršni direktor Gernot Döllner. “Od Srebrnih strijela Auto Uniona 1930-ih, preko dominacije u utrkama turističkih automobila, uspjeha u reliju i hibridnih pobjeda na 24 sata Le Mansa: Kad god je Audi ušao u neku trkaću seriju, marka je bila uspješna. Audi nikada nije bio samo sudionik, već je imao cilj voditi, donositi inovacije i pobjeđivati. Upravo to želimo učiniti i u Formuli 1.”/HMS/

Preporučeno:

Podijeli:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

BiH

Lokalno

Svijet

Sport

Kultura

Magazin

Crna kronika

Zdravlje