Kineski proizvođač električnih i hibridnih vozila BYD planira znatno proširiti prodajnu mrežu u Europi do kraja 2026. godine, izjavila je direktorica za europsko tržište Maria Grazia Davino.
“Do kraja 2025. godine imat ćemo 1.000 prodajnih mjesta u Europi, a iduće ćemo godine tu brojku udvostručiti”, rekla je Davino u ponedjeljak.
“U skladu s uspješnim konkurentima, moramo osnažiti našu prisutnost na tržištu i približiti se europskim kupcima”, poručila je Davino, koja vodi poslovanje kineske kompanije u germanofonim zemljama, istočnoj Europi i Skandinaviji.
BYD već ima dugoročnu strategiju lokalizacije za Europu i prisutan je u 29 država, podsjetila je.
Tvornice u Mađarskoj i Turskoj, Španjolska kandidat za treći pogon
“Proširenje na zrelo tržište poput Europe vrlo je važan projekt koji zahtijeva znanje, predanost, ulaganja i resurse”, zaključila je čelnica kineske kompanije.
BYD trenutačno planira proizvoditi električna vozila namijenjena europskom tržištu u Mađarskoj i već gradi pogon u Szegedu, koji bi trebao početi s radom krajem godine.
U planu je i tvornica u Turskoj, a Španjolska je glavni kandidat za lokaciju trećeg pogona zbog relativno niskih troškova proizvodnje i zelene energetske mreže, prema navodima neimenovanog izvora iz listopada.
U Turskoj namjeravaju početi s proizvodnjom 2026. godine, s kapacitetom od oko 500.000 vozila godišnje.
BYD razmatra i proizvodnju baterija u Europi
Kineska kompanija namjerava u Europi proizvoditi više električnih automobila, pa bi na Starom kontinentu trebala proizvoditi i baterije, smatra posebni savjetnik BYD-a Alfredo Altavilla.
Na pitanje razmatra li BYD gradnju još tvornica u Europi, Altavilla je krajem rujna izjavio da bi na Starom kontinentu trebali proizvoditi i baterije.
“Nema smisla ulagati u sklapanje automobila u Europi i dopremati baterije iz Kine”, rekao je na konferenciji automobilske industrije u Milanu. BYD tek treba odlučiti hoće li dati prednost trećem postrojenju za sklapanje automobila ili pogonu za proizvodnju baterija, jer je trenutačno fokusiran na pokretanje proizvodnje u Mađarskoj.
Prodaja BYD-a snažno porasla u Europi
Kompanija uzima u obzir sve europske zemlje za moguća daljnja ulaganja i razgovore s vlastima, naglasio je Altavilla.
“Odabir nove lokacije određuju brojni čimbenici, poput troška energije, koji spada među najvažnije faktore konkurentnosti jer i tvornice automobila i tvornice baterija troše mnogo energije”, pojasnio je.
U razdoblju od siječnja do rujna BYD je u Europi prodao 80.807 vozila, više nego trostruko u odnosu na isto razdoblje lani, budući da su uz potpuno električne modele u ponudu uvrstili i hibride./Hina/HMS/














