5 stvari koje možete napraviti da smanjite rizik od Alzheimerove bolesti za 60 posto

Kako starite postaje sve važnije učiniti sve što je u vašoj moći da očuvate zdravlje.

Bolest koja posebno pogađa osobe starije životne dobi je Alzheimerova bolest. Ona nepovratno uništava ljudsko pamćenje i sposobnosti razmišljanja. Više studija, uključujući i ono nedavno objavljeno u časopisu Neurology, otkrilo je da postoje određene životne navike koje mogu sniziti rizik od razvoja ove bolesti za čak 60 posto, prenosi Index.hr.

1. Redovito vježbanje

Za istraživanje u Neurology, istraživači su “koristili detaljne podatke o prehrani i načinu života iz dvije baze podataka, jedne od 1845 osoba čija je prosječna dob bila 73 godine, druga od 920 osoba čija je prosječna dob bila 81 godinu. Nitko od njih nije imao Alzheimerovu bolest na početku te su ih pratili u prosjeku oko šest godina, tijekom kojih je 608 razvilo Alzheimerovu bolest”.

Na temelju njihovih rezultata utvrdili su da je najmanje 150 minuta tjedno (21 minuta dnevno) umjerenog do jakog intenziteta vježbanja ključan faktor u prevenciji ove bolesti.

2. Održavanje uma aktivnim

Ovo je jednako važno kao i održavanje vašeg tijela aktivnim.

“Moje glavne preporuke su uključiti se u kognitivno stimulirajuće aktivnosti kao što su čitanje knjiga i novina te igranje igrica koje stimuliraju mozak, poput šaha”, rekao je za New York Times Klodian Dhana, glavni autor studije i docent medicine na Medicinskom fakultetu Rush.

3. Umjereno konzumiranje alkohola

Iako nedavna znanstvena istraživanja sugeriraju da biste trebali potpuno izbjegavati alkohol, ako uživate u čaši vina ili piva, vjerojatno je to potpuno u redu. Prema nalazima studije, umjereno konzumiranje alkohola bila je jedna od pet navika koje, u kombinaciji s drugima, mogla sniziti rizik od razvoja Alzheimerove bolesti. U slučaju da se pitate što predstavlja umjereno pijenje, američko Ministarstvo zdravlja kaže da je riječ o tek jednom alkoholnom piću dnevno.

4. Nemojte pušiti

Pušenje cigareta donosi samo negativne nuspojave pa je tako i veći rizik od razvoja ove bolesti ako ste ljubitelj nikotina.

5. Zdravo se hranite

Prema Dhaniju i njegovom istraživačkom timu, posljednji dio ove zagonetke je kvalitetna prehrana: “[Slijedite] prehranu za zdravlje mozga koja uključuje zeleno lisnato povrće, bobice, orašaste plodove, perad, ribu i ograničava prženu hranu”, izjavio je on za New York Times.

Naravno, ovi savjeti su najdjelotvorniji ako ih se pridržavate u što većoj mjeri. Prema nalazima studije, pojedinci koji su redovito uključivali dva do tri od ovih pet faktora životnog stila imali su 37 posto niži rizik od razvoja Alzheimerove bolesti u odnosu na one koji su se pridržavali jednog ili nijednog od ovih savjeta. Međutim, osobe koje su prakticirale četiri ili pak svih pet savjet, utvrđeno je da je rizik od razvoja ove bolesti čak 60 posto manji, piše BestLife./HMS/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnovije

Prije sedam godina posadio 200 sadnica aronije, sada posjeduje 1.500

Manja obiteljska gospodarstva budućnost su domaće proizvodnje, a jedno takvo je plantaža aronije u mjestu Vir kraj Posušja.Miro Lovrić je umirovljeničke dane posvetio uzgoju...