Hrvatski Medijski Servis

​Kako trčanjem potrošiti što više kalorija, a pritom se ne ozlijediti?

Ako već niste počeli oblikovati svoje tijelo za ljetne mjesece, razmislite o trčanju jer je ono savršeno za sagorijevanje kalorija. Kako se pritom ne biste ozlijedili, Zadovoljna.hr donosi savjete kineziologa i trenera Ivana Brkljačića. 

1. Previše džogiranja, premalo sprintanja 

Posljednja istraživanja pokazuju mnogo kvalitetniji učinak sprinta na poboljšanje promjene sastava tijela od dugotrajnog kontinuiranog trčanja lakšim tempom. Uvrstite intervalno trčanje u svoju trenažnu rutinu da biste brže vidjeli rezultate. Deset serija sprintova po 10 sekundi s minutom pauze tri puta tjedno dat će vam sjajne rezultate u odnosu na dugotrajna džogiranja. Zadnje, ali najbitnije, učinite si uslugu – vodite računa o kvalitetnim tenisicama za trčanje, ako niste sigurni što obuti, isprobajte Reebok Floatride tenisice koje mogu vaše trčanje učiniti sigurnijim i lakšim.

2. Birajte mekše terene

Birajte mekše terene kao što su travnata ili pješčana podloga umjesto betona. Umanjit ćete stres koji uzrokuje tvrda podloga na stopala, gležnjeve, koljena, kukove i donji dio leđa. Lakše ćete se prisiliti na ponovni trening ako posljedice prijašnjega nisu bolne.

3. Pazite na tehniku trčanja

Najviše pozornosti tijekom trčanja obratite na poziciju stopala i kretnje u zglobu kuka. Kod džogiranja ili sprinta trčite dominantno na prednjem dijelu stopala. Trčanje po petama u velikoj mjeri pridonosi bolnim stanjima i ozljedi jer smanjuje amortizaciju stopala u odnosu na podlogu. Kretnja u zglobu kuka odnosi se na podizanje koljena prilikom trčanja, koje produljuje korak i pozitivno utječe na ekonomičnost trčanja.

Nadalje, torzo treba biti uspravan, glava u liniji s kralješnicom i ramena opuštena. Ruke su prilikom trčanja savijene u laktu otprilike pod pravim kutom, šake zatvorene i nisu stisnute te se nadlaktica kreće naprijed-nazad. Dugoročnim ponavljanjem dobrog obrasca kretanja stvarate pravilnu tehniku trčanja. Uz ova tri savjeta trčanje će vam biti lakše i učinkovitije, a ono što je najbitnije – i bez ozljeda. Jedino što vam za ovu aktivnost treba su dobra volja i kvalitetne tenisice.  /HMS/

About the Author
NAPOMENA: Komentari kojima se krši Etički kodeks Vijeća za tisak, koji sadrže uvrijedljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.

Komentirajte