Hrvatski Medijski Servis

MOSTAR: Biskup Perić prvi put govorio o čudu koje se zbilo u trenutku Isusove smrti, o kojem se ni Crkva još nije očitovala

Mostarsko-duvanjski i trebinjsko-mrkanjski biskup dr Ratko Perić

Svečanu misu danas, na Uskrs, u dupke punoj mostarskoj katedrali, služio je dr Ratko Perić, biskup Mostarsko duvanjske i upravitelj Trebinjsko-mrkanjske biskupije. Biskup Perić govorio je o čudima koja su se dogodila u trenutku Isusove mučeničke smrti na križu, o čemu su svjedočili apostoli, od cijepanja  hramske zavjese, preko zatamanjenja sunca do potresa, i ,otvaranja grobova iz kojih su izlazili uskrsli ljudi i odlazili u Jeruzalem, što su, kako je rekao, bili znakovi neba i zemlje. Biskup Perić govorio je o značenju i porukama svakog od tih čuda.

Biskup Perić je, kako javlja Hrvatski Medijski Servis, napomenuo kako o ovom potonjem događaju, izlasku ljudi iz grobova i njihovom uskrsnuću od mrtvih, o čemu postoje zapisi, nikada ranije nije propovjedao, niti slušao propovjed. Napomenuo je kako u opisima tog događaja ima puno nepoznanica i kako se o tome ni Crkva još nije očitovala. Kazao je kako ni prvi teolog Crkve, bivši pročelnika Kongregacije za nauk vjere Joseph Ratzinger, odnosno umirovljeni papa Benedikt XVI., koji danas slavi 90. rođendan taj događaj ne spominje u svojoj najnovijoj knjizi, što je znak kako Crkva o tome još nema stava.

Biskup Perić uputio je uoči Usksa, posredstvom crkvenih glasila i uskrsnu poruku vjernicima svoje biskupije. Naveo je kako se Isusovo ljudsko tijelo na Veliki petak bilo povrgnuto svim vrstama zlostavljanja, mučnu umiranju i konačno smrti, te nastavio:

-Od Velikoga petka navečer do Nedjeljnoga jutra njegovo je tijelo preležalo u grobu. I umjesto da se onako izmrcvareno počinje raspadati, ono se najednom, oduhovljeno, s dušom ponovo spojeno pojavilo iz groba: preobraženo i preslavno! To je tijelo vidljivo apostolu Petru (Iv 21,15), Magdaleni (Iv 20,16), svim apostolima, učenicima u Emausu (Lk 24,30). Čak se ukazuje opipljivo Jedanaestorici (Lk 24,39), nevjerujućem Tomi (Iv 20,27), koji je – vjerujemo – tada provjerovao, a da nije unosio svoje prste u Isusovih pet preslavnih rana, ipak duhovno tako da za Njega ne vrijede fizički i kemijski zakoni: bez problema prolazi kroz zatvorena vrata (Iv 20,26). To nam je tijelo neiskustveno, neprotumačivo. Posve zadržalo identitet osobe, a posve novo. Isus je prvjenac u uskrsnuću.

I u ovom novom stvaranju, gdje čovjekovo tijelo doživljava uskrsnuće, postoji žrtva. Ona najsavršenija, a to je Tijelo Isusovo, koje se žrtvovano i preobraženo daruje ljudskim dušama za život vječni. Ono je prošlo kroz vrata smrti u novost života, kao takvo daruje se u Euharistiji onima koji Ga skrušeno primaju kao poputninu života.

Isus je taj svoj čin Otkupljenja – patnje, smrti i uskrsnuća – ovjekovječio sakramentom Euharistije. I svojim učenicima naložio da to čine Njemu na spomen. Pobjeda nad grijehom i smrću ovjekovječuje se u svakoj Euharistijskoj žrtvi, gozbi i spomenčinu.Blagoslovljena pregorka Muko Isusova! Blagoslovljeno preslavno Uskrsnuće Kristovo! Blagoslovljen Uskrs svećenicima, redovnicima, redovnicama i svim Kristovim vjernicima!, stoji u Uskrsnoj poruci biskupa Perića./HMS/

About the Author
NAPOMENA: Komentari kojima se krši Etički kodeks Vijeća za tisak, koji sadrže uvrijedljive, klevetničke i diskriminirajuće sadržaje bit će uklonjeni.

Komentirajte